tisdag 4 mars 2008

"VAMOS!"

Nu har vi cyklat Sevilla runt by cykel. och hört ett solo som går:
"Vamos!"
"VAMOS!"
för helvete, hade han haft lite självinsikt så hade han asgarvat åt sig själv... det gjorde vi.
i sverige betyder rödljus att man ska stanna, men inte i Spanien när man cyklar Sevilla runt tretti eller förti pers...
då är det vamos hela tiden. ja, han lärde oss i alla fall vad vamos! betyder om vi inte visste det innan. det lär sitta tills vi dör, kan jag lovar.
jag är hur svettig och äcklig som helst och smutsig för kedjan hoppade. Många cyklar krånglade. En punktering, två eller tre trampor rök och sen var det lite andra problem, som tex. hoppande kedjor. Killar på motordrivna fodorn tutade på oss, några på fjuttiga mopeder och man bara hallå vi är snart 18 och håller på att ta körkort, ursäkta men vi är inte intresserade av killar på moppe, ni kommer åtminstone fyra år för sent. Sorry.
men jag antar att cyklande svenskor i bikini är en sällsynt företeelse i Sevilla...
och dessutom är de generelt väldigt snabba på tutan här nere.
Frida och jag fick våra solfjädrar tillslut på ett ställe där de visst spelade in nån av starwarsfilmerna och där olika ställen i Spanien var representerade i målningar på byggnaden.
Jag har tappat bort mina toffsar och så har jag slutat att bita på naglarna... Nu ska jag duscha. I morgon åker vi hem om det inte blir 100% tågstrejk. Det är 20 nu.

puss och kram.

Inga kommentarer: